SÖKES: Projektcoach/handläggare

13 januari, 2021

Leader Mälardalen arbetar med att stötta projekt som syftar till lokal utveckling på landsbygder och i mindre orter. Stöden finansieras av EU, svenska staten och kommunerna i området. Leader Mälardalens område omfattar södra Fellingsbro i Lindesbergs kommun, hela Arboga, Köpings och Hallstahammars kommuner, Västerås och Enköpings kommuner utanför centralorterna, samt hela Håbo och Upplands-Bro kommuner.

Leader är en metod för lokalt ledd utveckling, som bygger på samverkan. Metoden kännetecknas av:

  • Samarbete, gärna i trepartnerskap – ideell, privat och offentlig sektor
  • Lokala initiativ och lokal förankring
  • Kreativt och innovativt arbetssätt
  • Långsiktigt hållbar utveckling

Leader Mälardalen söker nu en projektcoach/handläggare.

Tjänsten är en tillsvidareanställning, 100%. (6 månaders provanställning)

Som projektcoach/handläggare hos Leader Mälardalen kommer du att arbeta med att stötta och hjälpa projektsökande att rigga sina projekt och utforma sina ansökningar till att bli så bra som möjligt, både utifrån Leadermetoden och med avseende på ekonomi och rådande regelverk. Du kommer även att handlägga projektansökningarna i Jordbruksverkets handläggningssystem.

Utöver kontakten med projektsökande blir en viktig del av dina arbetsuppgifter att genom olika kanaler, främst sociala medier, informera om Leaders möjligheter och inspirera människor till att jobba med Leadermetoden och att söka stöd från Leader. Dessutom kommer du att arbeta med de flesta andra arbetsuppgifter som finns på Leaderkontoret, som till exempel projektuppföljning och rekvisitioner.

Vi vill att du har utbildning och/eller erfarenhet som är relevant för arbetet. Du bör ha kunskap om Leader och Leadermetoden samt om lokal utveckling och landsbygdsutveckling. Du bör även ha kunskaper inom kommunikation/information, framför allt via sociala medier.

Som person bör du vara utåtriktad och självgående, samt ha god förmåga att ta egna initiativ. Då vi arbetar med myndighetsutövning bör du även vara noggrann och duktig på att sätta dig in i och följa regelverk och föreskrifter.

För tjänsten krävs körkort och tillgång till egen bil, då vi arbetar över hela Leaderområdet. Vi har idag kontor i Enköping och i Arboga. En del av arbetet kommer att kunna bedrivas hemifrån. Arbetet kommer till viss del att utföras på kvällstid.

Frågor om tjänsten besvaras av verksamhetsledare Mia Lundqvist, tel 070-365 75 20.

Ansökan med meritförteckning skickas till mia@leadermalardalen.se eller till

Leader Mälardalen
Kaptensgatan 6
749 35 Enköping

Vi vill ha din ansökan senast 14 februari 2021.